تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش

پایگاه خبری هدهد تفرش:

خبرگزاری فارس: به مناسبت فرا رسیدن هفته پژوهش در مراسمی از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش در این دانشگاه تجلیل به عمل آمد.

خبرگزاری فارس: تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه تفرش

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک معاون شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی ظهر امروز در این مراسم گفت: دانشگاه تفرش در زمینه برقراری ارتباط با صنعت و تهیه گزارش برای جذب پروژه‌ها فعالیت خوبی داشته است.

احمد پریدری با اشاره به اینکه اولین مرکز فناوری کسب و کار طی چند روز گذشته در اراک راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت، ادامه داد: راه‌اندازی مرکز فناوری کسب و کار در اراک به منظور توسعه صنایع کوچک و متوسط شهرک‌های صنعتی استان مرکزی و ایجاد بسترهای حمایتی برای ارائه خدمات ارزان و راحت به واحدهای صنعتی و ایجاد فن بازار منطقه‌ای در راستای مبادله دانش و تکنولوژی بین صنعت و دانشگاه در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه، 40 درصد صنایع کوچک و متوسط استان مرکزی در شهرک‌های صنعتی استان مستقر هستند، خاطرنشان کرد: حمایت از صنایع استان به منظور استقرار صنایع در این مراکز و کیفی بخشی تولیدات از اهداف مهم شرکت شهرک‌های استان مرکزی به شمار می‌رود.

وی بیان داشت: ایجاد تعامل و تقویت ارتباط دانشگاه‌ها با صنعت می‌تواند خدمات ارزنده پژوهشی به صنایع ارائه و در کیفیت‌بخشی به تولیدات بخش صنعت تأثیر بسزایی داشته باشند.

سرپرست دانشگاه تفرش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه هفته پژوهش فرصتی مناسب برای ارتقاء ارتباط صنعت و دانشگاه است، گفت: تحقیق و پژوهش زیربنای توسعه و رشد اجتماعی است که راه را برای رشد سریع‌تر و پرشتاب‌تر فناوری باز می‌کند.

احمدرضا ربانی با بیان اینکه پژوهش، عامل پویایی علم و توسعه جامعه است، اظهار داشت: از مهم‌ترین دغدغه‌های دانشگاه‌های استان عدم ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت است که باید برای تقویت این ارتباط در استان برنامه‌ریزی و تلاش کرد.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش نیز با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه در حوزه ارتباط با صنعت و فعالیت‌های پژوهشی گفت: اولویت اساسی معاونت پژوهشی و فناوری این دانشگاه بر تجهیز امکانات اینترنتی و دسترسی آسان به سایت‌ها و پایگاه‌های موجود در کشور به منظور تقویت و توسعه پژوهش در این دانشگاه استوار است.

دوستعلی مژده اضافه کرد: استان مرکزی یکی از قطب‌های صنعتی کشور است و به همین دلیل استفاده از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هیئت علمی دانشگاه‌ها، به منظور تقویت صنایع ضروری است که دانشگاه تفرش با وجود پتانسیل‌های علمی و پژوهشی هیئت علمی خود در زمینه معرفی پروژه‌های کلان ملی و ارتباط با صنایع در بین دانشگاه‌های استان، پیشتاز بوده است.

وی همچنین از انتشار کارنامه پژوهشی و فناوری این دانشگاه خبر داد و افزود: خلاصه فعالیت‌های حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه تفرش تا سال 90 در این کارنامه پژوهشی به چاپ رسیده است.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش ادامه داد: در این کارنامه پژوهشی که در سه فصل گردآوری شده، کلیاتی پیرامون تاریخچه دانشگاه، معاونت پژوهشی و مراکز وابسته، دانشکده‌ها و آزمایشگاه‌های موجود، عناوین کتب منتشر شده، مشخصات پایان‌نامه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد، پژوهش‌های داخلی، ثبت اختراعات و مقالات انجام شده توسط اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه به چاپ رسیده است.

در پایان این مراسم که معاونت فرمانداری تفرش، کارشناسان دفتر سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی و اعضا هیئت علمی دانشگاه تفرش حضور داشتند، از پنج پژوهشگر برتر این دانشگاه از جمله حمیدرضا گلمکانی، فرزاد رضوی، محمدقاسم سحاب، دوستعلی مژده و مهندس مرتضی صابری با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : برچسب:, | 17:30 | نویسنده : میثم اله وردی |